Osvrt na upravo završeni 8. Festival maslina u Zagrebu
08 . Ožujak . 2023U nedjelu 5. ožujka završio je 8. Festival maslina u Zagrebu. Po ocjeni brojnih posjetitelja, novinara i izlagača, možemo biti više nego zadovoljni uspjehom ovogodišnje manifestacije.
Ostvareni su svi ciljevi koje si je organizator, Zagrebački maslinarski institut, postavio:
- Na ocjenjivanju ulja sudjelovalo je rekordnih 306 uzoraka iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Kemijsku i senzorsku analizu svih ulja proveo je profesionalni panel Udruge senzorskih analitičara maslinovog ulja OLEA – Zadar. U kategoriju ekstra djevičanskih maslinovih ulja (EDMU) razvrstano je 261 ulje, što je 85,3 % svih ulja, 39 ulja (12,7 %) kategorizirano je kao djevičansko (DMU), a samo 6 ulja (2 %) bila su lampante.
- Na prodajnoj izložbi izlagalo je više od 40 OPG-ova s uljem, sirom, vinima, slasticama, medom, te sredstvima i alatima za primjenu u maslinarstvu. Velika posjećenost Zagrepčana doprinijela je zadovoljstvu izlagača ostvarenom prodajom i promocijom;
- Održano je 8 radionica za pripravu kozmetike na bazi maslinova ulja s ukupno 120 polaznika, te 6 radionica kušanja ulja s 90 sudionika. To je maksimalan broj koji je mogao sudjelovati, s obzirom na kapacitete dvorana.
- Održan je Stručni skup s 10 predavanja, koje su održali istaknuti stručnjaci iz Zagreba, Splita i Zadra. Interes posjetitelja je bio maksimalan i sva su predavanja bila odlično posjećena. Za sve one koji nisu bili na Festivalu, prezentacije većine izlaganja su dostupne na LINKU
- Izdan je bogati katalog s programom svih događanja i popisom sudionika ocjenjivanja ulja i izlagača na prodajnoj izložbi. Također, objavljeni su i sažetci svih izlaganja sa Stručnog skupa, te tekstovi o aktivnostima naše udruge u prošloj godini.
Festival je bio vrlo dobro medijski popraćen, s prilozima na HRT-u, TV-Mreži i Novoj TV, te Radio Sljemenu, Hrvatskom radiju i drugim. Poseban je utjecaj imalo nekoliko TV javljanja, kao npr. ono iz dječjeg vrtića u kojem su djeca kušala maslinovo ulje i naučila zašto je ono zdravo za zdravlje i razvoj. Također, nastup naših predstavnika u emisiji Dobro jutro, Hrvatska, koji su pozvali građane da posjete Festival.
Dobroj posjećenosti doprinijeli su i Jumbo plakati i City Light oglasi te letci distribuirani u Turističkim uredima Zagreba i drugim frekventnim okupljalištima građana. Teško je navesti egzaktan broj posjetitelja, ali procjena od nekoliko tisuća je vrlo realna.
Članovi Zagrebačkog maslinarskog instituta, organizatori manifestacije, mogu biti više nego zadovoljni odazivom sudionika, ali i odazivom zagrebačke publike. Organizacijski odbor će uskoro sumirati rezultate i početi se pripremati za 9. Festival, koristeći sva iskustva ovogodišnje manifestacije.